
چالشی جدید برای دستگاه جدید اپل!
شاید بتوان گفت که بزرگترین دستاوردهای اپل طی چند سال گذشته و برترین محصول معرفی شده در WWDC23، هدست واقعیت افزوده (AR) جدید این شرکت به نام Vision Pro است که با برچسب قیمت 3499 دلاری به بازار عرضه خواهد شد.
با این حال، تنها یک هفته پس از معرفی این محصول بزرگ اپل به نظر میرسد که این شرکت با مشکل بزرگی مواجه شده که حتی مشکلات مربوط به خط تولید و زنجیره تأمین ویژن پرو را هم در حاشیه قرار میدهد.
طبق گزارشهای جدید، به نظر میرسد که شرکت چینی هوآوی در سال ۲۰۱۹ علامت تجاری Vision Pro را به نام خود ثبت کرده و اکنون اپل نمیتواند از این نام برای هدست واقعیت مجازی جدید خود استفاده کند.
ویژن پرو برای هوآوی ثبت شده است، نه اپل!
به گزارش Digitaltrends، این علامت تجاری در اداره ملی مالکیت معنوی چین به ثبت رسیده است و از تاریخ 28 نوامبر 2021 تا 27 نوامبر 2031 همچنان در اختیار هوآوی خواهد بود. این علامت تجاری شامل طیف گستردهای از دستگاههای مختلف میشود، از جمله محصولات واقعیت مجازی که بر روی سر قرار میگیرند.
همچنین بخوانید : رندرهای جذابی از هدست واقعیت ترکیبی Nothing منتشر شده است
در حال حاضر پاسخ اپل به این مشکل و دردسر ثبت نام تجاری هدست معرفی شده ویژن پرو مشخص نیست و در صورتی که این غول فناوری آمریکایی مجبور به تغییر عنوان محصول خود باشد، باید با دردسرهای تازهای مواجه شود.
حقوق مربوط به ثبت علامت تجاری و نامگذاری هدست واقعیت افزوده اپل ویژن پرو تنها مشکل این غول فناوری نیست، چرا که به گزارش یک خبرگزاری کرهای، اپل با مشکل زنجیره تولید Vision Pro مواجه شده و سالانه چیزی حدود 400 هزار دستگاه از آن را میتواند تولید کند.
این مشکل از آنجا شکل گرفته که شرکت سونی به عنوان تأمین کننده پنلهای نمایشگر هدست AR ویژن پرو اپل، توانایی افزایش سطح تولید را ندارد.
بر اساس آمار موجود، سونی حداکثر میتواند 100 هزار تا 200 هزار پنل در هر سهماهه کاری (400 تا 800 هزار در هر سال) به اپل ارائه کند. با در نظر گرفتن این موضوع که هر هدست نیازمند دو پنل نمایشگر است، بنابراین میتوان گفت که اپل هر سال حداکثر ۴۰۰ هزار هدست تولید و عرضه خواهد کرد.
این خبر باز نشر از منبع بوده و دولوپرسنتر هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن نداد.
