developer-center-logo
  • خانه
  • تکنولوژی
    • موبایل
    • مهندسی نرم افزار
    • مدیریت آی تی – IT
    • سرگرمی
    • کامپیوتر
    • شبکه
    • بازی های کامپیوتری
  • علمی
  • کسب و کار
    • کاریابی متخصصین نرم افزار
    • تجارت
  • انجمن
  • نقد و برسی
جامعه برنامه نویسان
  • خانه
  • تکنولوژی
    • موبایل
    • مهندسی نرم افزار
    • مدیریت آی تی – IT
    • سرگرمی
    • کامپیوتر
    • شبکه
    • بازی های کامپیوتری
  • علمی
  • کسب و کار
    • کاریابی متخصصین نرم افزار
    • تجارت
  • انجمن
  • نقد و برسی
  • خانه
  • تکنولوژی
    • موبایل
    • مهندسی نرم افزار
    • مدیریت آی تی – IT
    • سرگرمی
    • کامپیوتر
    • شبکه
    • بازی های کامپیوتری
  • علمی
  • کسب و کار
    • کاریابی متخصصین نرم افزار
    • تجارت
  • انجمن
  • نقد و برسی
بازی های کامپیوتریمقالات و آموزش

همه چیز درباره لوگو گیمینگ

برنامه نویس
25 دی, 1401 6 دقیقه مطالعه
8 بازدیدها
0 اظهار نظر

اگر گیمر هستید یا استریمر، در این مقاله به نکات و روش های طراحی لوگوی بازی (بازی) برای داشتن یک لوگوی جذاب می پردازیم.

آیا به دنبال راهی آسان برای طراحی لوگوی بازی هستید؟ شاید بخواهید نمایه خود را در سیستم عامل های بازی مانند Twitch یا YouTube بهبود بخشید؟ در ادامه شما را با این مفهوم و نکات طراحی آن آشنا می کنیم.

طراحی لوگو بازی یک زمینه نسبتا خاص در طراحی لوگو است، زیرا مخاطبان آن عموم مردم نیستند. علاوه بر این، سبک های طراحی متفاوتی نسبت به طراحی لوگو دارد. این نوع لوگو برای فالوورهای وفادار به خصوص در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوب و توییچ جذاب است. اصالت و خلاقیت در طراحی لوگو به هویت و شناخت گیمرها و تیم های بازی کمک می کند.

عناصر طراحی لوگو گیمینگ در اغلب موارد از شخصیت‌ها یا اشیاء درون بازی‌های ویدیویی الهام می‌گیرد. بنابراین طراحی مدنظرتان باید به خوبی شما را به سایر گیمرها و مخاطبان معرفی کند.

اهمیت طراحی لوگو گیمینگ

لوگو، اولین برداشت بیننده از برند شما را رقم می‌زند. بنابراین لوگو را با در نظر گرفتن طول عمرش، طراحی یا انتخاب کنید.

  • برند خودتان را خواهید ساخت: باید در خاطر کسانی که برای اولین بار، ویدیوها، استریم‌ها یا برندتان را می‌ببینند، بمانید. می‌خواهید آنها برندتان را به خاطر بسپارند، به آن اعتماد کنند و پس از آن جذب محتوای شما شوند.
  • فروش: فرض کنید که برندتان را ساخته‌اید، فالور دارید و آماده تولید و فروش کالا هستید. باید برندتان را بیشتر تبلیغ ‌کنید. قرار دادن نام برندتان در قالب لوگو روی کالا، روشی عالی برای افزایش سودآوری و آگاهی بیشتر از برند شما است. به عبارت دیگر، بازاریابی بصری در اولویت است!
  • عملکرد حرفه‌ای: در دنیایی پر رقابت، شما و برندتان باید منحصر به فرد، به یاد ماندنی و نماینده کسب و کار یا پلتفرم حرفه‌ای خودتان دیده شوید.

مشخصات لوگو گیمینگ جذاب

1.لوگو گیمینگ باید شما را به عنوان یک گیمر معرفی کند

انتخاب لوگو گیمینگ جذاب و مناسب، نشان دهنده موقعیت شما در دنیای بازی است. قبل از طراحی یا خرید لوگو، باید بدانید که می‌خواهید لوگوی شما، کدام جنبه از برندتان را نشان دهد؟ به سبک‌های زیر دقت کنید:

  • سبک فانتزی: ماهیت ماورایی و منحصر به فرد دنیای گیم را به مخاطبان نشان دهید. با لوگوی فانتزی برایشان الهام بخش شوید.
  • خنده دار و بامزه: این سبک از طراحی می‌تواند مسخره، واضح و شادتر از سبک‌های دیگر لحاظ شود.
  • مینیمال: لوگو با طراحی مینیمال و ساده، فالورها و مخاطبان متنوع و پیچیده‌تری را جذب می‌کند.
  • جنگنده: لوگویی متشکل از جزئیات بسیار که در خاطر مخاطب می‌ماند و قدرت شما و برندتان را نشان می‌دهند.
  • فناورانه: در اصل این سبک طراحی، از نمادهای فنی تشکیل شده که به زیبایی نشان دهنده برند و پیام شما هستند.

به این فکر کنید که می‌خواهید لوگوی شما چه چیزی را منعکس کند؟ آیا می‌خواهید خشن به نظر برسید؟ شاید می‌خواهید خنده دار و در دسترس یا مرموز به نظر برسید؟ حقیقت این است که هیچ لوگوی کاملی برای هیچ کسی وجود ندارد. اما موفق ترین لوگو، معرف برند شما است. برای نزدیک شدن به لوگوی جذاب، چند مورد زیر را از خودتان بپرسید:

اصلاً چرا به لوگو نیاز دارید؟

برای اینکه در خاطر بازدیدکنندگان کانال بمانید، به لوگو نیاز دارید. با ایجاد هویت بصری، می‌توانید مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید و از بقیه گیمرها متمایز شوید. با برند سازی در هر کانال و شبکه اجتماعی، مسیر واضحی را برای طرفداران خودتان ترسیم می‌کنید.

مخاطب ایده آل شما کیست؟

آیا مخاطبان شما، جوان هستند؟ آیا به بازی‌های نوستالژیک یا جدید علاقه دارند؟ آنها چه علایقی دارند؟

 

2.رنگ ها برای بردن بازی طراحی لوگو گیمینگ، اهمیت دارند

با استفاده از رنگ‌ها، می‌توانید به لوگوی خودتان حس دهید و احساسات مخاطبان را تحریک کنید. به عنوان مثال، قرمز معرف اشتیاق ، آبی معرف امنیت و سبز نماد آرامش است. همچنین می‌توانید روانشناسی رنگ را بررسی کنید تا در مورد رنگ مناسب با برندتان تصمیم بگیرید.

می‌توانید رنگ‌ها را بر حسب نوع بازی مورد علاقه خودتان، انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر یک گیمر کلاسیک یا retro gamer هستید، شاید رنگ‌های نئونی و روشن تر را در طراحی لوگو و برای بیان هویت کلی خودتان به کار ببرید.

3.متن و کلمات را جدی بگیرید

نام لوگوی خودتان را بنویسید تا به یادآوری نام برندتان در ذهن بازدیدکنندگان کمک کنید.

استفاده از نام شخصی خودتان چندان مناسب نیست، مگر اینکه بخواهید کل کانال یا اکانت خودتان را برند کنید! با این حال، به شما توصیه می‌کنیم تا به نامی ‌خلاقانه‌تر از نام شخصی خودتان فکر کنید. شاید ترکیبی از نام خودتان با چیز دیگری را استفاده کنید. می‌توانید از نام کاربری خودتان، نام مستعار و غیره هم استفاده کنید.

طراحی حروف یا تایپ فیس(Typefaces) می‌تواند ژانر خاصی را برای لوگوی شما تعریف کند. میلیونها تایپ فیس وجود دارد؛ پس برای بررسی آنها وقت بگذارید.

 

همچنین بخوانید : سیستم مورد نیاز Hogwarts Legacy برای PC اعلام شد

 

4.چیدمان (Layout) اهمیت کلیدی دارد

انتخاب چیدمان تمیز به لوگوی شما کمک می‌کند تا در هر سایت یا اپلیکیشنی شگفت انگیز به نظر برسد. حالا این لوگو می‌تواند روی کالا، در کانال یا در پست‌های اجتماعی ظاهر شود. همیشه باید بدانید که لوگوی شما در مکان های مختلف چگونه به نظر می‌رسد.

روش‌های طراحی لوگو برای گیمرها

لوگو به ‌عنوان چهره برند شماست و نمی‌خواهید هیچ گوشه‌ای از آن را حذف کنید، مگر اینکه مجبور شوید. برای طراحی لوگوی حرفه‌ای، از متخصصان کمک بگیرید تا هر گونه پیچیدگی و جزئیات را پوشش دهید.

به طور کلی پنج روش اصلی برای طراحی لوگوگیمینگ جذاب در اختیار گیمرها وجود دارد:

  • لوگوی رایگان: اگر بودجه‌ای برای طراحی لوگوی سفارشی ندارید، پس بهترین روش، پیدا کردن لوگوی رایگان است. خوشبختانه، برخی از وب سایت‌ها، لوگو گیمینگ را به طور کاملاً رایگان و قابل تغییر ارائه می‌دهند. یکی از این وب سایت‌ها Placeit است و بیشترین گزینه را برای انتخاب قالب مدنظرتان دارد.
  • آژانس های طراحی گرافیک: تیمی ‌از طراحان برای طراحی لوگوی شما با یکدیگر همکاری می‌کنند، اما پول خوبی هم می‌گیرند. شرکت‌هایی مانند Boosted ، ویژه گیمرها هستند تا به برندسازی، طراحی لوگو و افزایش درآمد آنها کمک کنند. در ایران هم می‌توانید از شرکت و آژانس های طراحی گرافیک کمک بگیرید.
  • خودتان طراحی کنید (DIY): با این روش، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید. یعنی با استفاده از خلاقیت خودتان و با کمک نرم‌افزارهای آفلاین یا آنلاین مانند ادوبی ایلستریتور یا کورل دراو، به طراحی لوگو بپردازید. تعدادی از نرم افزارها و سایت های آنلاین طراحی لوگو را می‌توانید در مقاله بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • فریلنسرهای طراح گرافیک: بسیاری از طراحان فریلنسر حاضر در پلتفرم‌های فریلنسینگ، علاقمند به طراحی لوگو گیمینگ هستند. با همکاری آنها، دقیقاً آنچه را که در ذهن دارید، محقق کنید. هزینه کار با فریلنسرها از سفارش به شرکت های طراحی به مراتب پایین تر است.

لوگو گیمینگ‌های ترند در سال جاری

هنگام طراحی لوگو، آشنایی با ترندهای روز، فکر خوبی است. اگر لوگوی شما در نگاه اول شبیه به یک لوگو گیمینگ است، پس یک قدم به شناخت، در یاد ماندن و جلب وفاداری مخاطبانتان نزدیکتر شده‌اید. بیایید نگاهی به ترندهای الهام بخش بیندازیم.

 

مسکات‌ها (Mascots) و نشان‌های سه بعدی

طراحی لوگو گیمینگ با مسکات‌ها و نشان‌هایی مانند حیوانات سایبری یا شخصیت‌های سفارشی، بسیار مد روز هستند. لوگوهای مسکاتی، شبیه به استامپ و استیکر هستند. یعنی اشکال منحصر به فردی دارند که در پس زمینه، خودنمایی می‌کنند. برای ترسیم نشان‌های منحصربه‌فرد، از کمی رنگ برای ایجاد سایه روشن، استفاده کنید. ترفندهای بصری ساده می‌توانند طراحی دو بعدی را سه بعدی جلوه دهند.

خطوط ضخیم

یکی دیگر از ترندهای طراحی لوگو، استفاده از خطوط ضخیم است. صرف نظر از ماهیت بصری لوگو، یک طرح کلی ضخیم به آن اضافه کنید. از رنگ‌های متضاد استفاده کنید تا طرح کلی از روی خود لوگو و پس‌زمینه‌ای که روی آن قرار دارد، قابل تفکیک شود. در بیشتر موارد، بهترین رنگ برای طرح بیرونی، سفید است، اما اگر با سبک شما هماهنگ نیست، ترکیبات دیگری را امتحان کنید.

نئون یا گرادیان‌ها

رنگ‌های نئونی، هر طرحی را برجسته می‌کنند. اما برای اینکه بیشتر به چشم بیایند، آن‌ها را با رنگ‌های مکمل تیره و ‌هایلایت‌های سفید، ترکیب کنید. در طراحی با رنگ‌های نئونی، زیاده روی نکنید. رعایت تعادل، رنگ نئونی را برجسته می‌کند. می‌توانید یک جلوه نئونی در پشت کاراکتر لوگو قرار دهید تا بتوانید ابعاد بیشتری را به طرح اضافه کنید.

متن منحنی

خطوط ضخیم و رنگ‌های نئونی را با متن منحنی همراه کنید تا مدرن دیده شوید. اگر تصویر اصلی در بالا و متن هم زیرش است، یک انحنا به متن اضافه کنید تا حروف را به سمت بالا فشار دهد و یک شکل بصری جذاب ایجاد کنید. در برخی موارد، حتی می‌توانید منحنی را سه بعدی جلوه دهید.

آواتارها

گیمرها یا استریمرها، می‌توانند لوگویی شبیه نسخه مصور خودشان یا شخصیت مورد علاقه در بازی را انتخاب کنند. حتماً قوانین کپی رایت در مورد استفاده از شخصیت‌ها یا تصاویر بصری بازی را بررسی کنید. برای اینکه خودتان را به یک آواتار مصور تبدیل کنید، دو راه دارید: اول این که به دنبال اپلیکیشن ها یا ابزارهای هوش مصنوعی آنلاین (AI) بگردید، دوم این که یک طراح استخدام کنید تا آن را برای شما طراحی کند.

 

این خبر باز نشر از
منبع بوده و دولوپرسنتر هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن نداد.

مقاله را به اشتراک بگذارید

بیا دنبالم نوشته شده توسط

برنامه نویس

بعد
25 دی, 1401

لیستی از 10 بازی آنلاین موبایلی که در ایران پرطرفدارتر هستند

قبلی
25 دی, 1401

اپل به جای iTunes سه برنامه جداگانه برای ویندوز ارائه می دهد

بدون نظر! اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مطالب مشابه

    شرکت ارتباطات زیرساخت: مشکل مرکز تبادل ترافیک کشور حل شد

    برنامه نویس
    8 بهمن, 1401

    شخصیت افراد بر اساس نحوه در دست گرفتن گوشی!

    برنامه نویس
    28 دی, 1401

    فصل جدید کالاف دیوتی موبایل 2023

    برنامه نویس
    28 دی, 1401

    بیکسبی در گوشی‌های سامسونگ چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

    برنامه نویس
    28 دی, 1401
    جامعه برنامه نویسان

    جدیدترین اخبار it و تکنولوژی ایران و جهان را از دولوپرسنتر دنبال نمایید.

    © 2022, تمامی حقوق محفوظ است.

    لینک های سریع

    • تماس با ما
    • درباره ما
    • وبلاگ

    دسته بندی ها

    • سلامت
    • تایپوگرافی
    • موزیک
    • سفر

    همراه ما باشید

    Facebook
    Twitter
    Instagram
    WhatsApp