
نتایج یک تحقیق نشان می دهد: 55 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنند
با توجه به DM Board، نتایج تحقیق نشان می دهد که بیش از نیمی (55%) از پاسخ دهندگان در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیندهای تولید محتوا استفاده می کنند. بر اساس نتایج این تحقیق، شرکتکنندگان بیان کردند که 54 درصد از هوش مصنوعی برای ایجاد پیشنویسهای اولیه، 43 درصد برای بهینهسازی محتوا، 42 درصد برای تصحیح املا و دستور زبان، و بازگویی و خلاصهسازی محتوا استفاده میکنند.
علاوه بر این، هوش مصنوعی در توسعه فعالیتهای مرتبط با سئو مانند تولید متای دسکرپشن و ترجمه و بهبود کیفیت محتوا نیز استفاده میشود. افراد شرکت کننده در این تحقیقات همچنین اشاره کردهاند که هوش مصنوعی میتواند برای شخصیسازی محتوای وبسایت بر اساس تاریخچه مرور و ترجیحات هر فرد، ایجاد چتباتها جهت کمک به کاربران در مراقبت بهتر از سایت و ارائه پیشنهادهای محتوا بر اساس رفتار کاربر و تحلیل احساسات استفاده شود.
هدف نباید جایگزین کردن خلاقیت انسانی باشد
هرچند که هوش مصنوعی توسط صنعت به خوبی پذیرفته شدهاست، اما مارکترها همچنین تأکید کردهاند که هدف باید بهبود کیفیت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی باشد و نه جایگزین کردن خلاقیت انسانی. هوش مصنوعی باید به عنوان یک ابزار مدیریتشدهای در فرآیندهای موجود بهکار گرفته شود تا زمان تیمها برای تمرکز بر وظایف خلاقانهتر آزاد شود و محدودیتی در خلاقیت انسانی ایجاد نشود.
در نهایت اینکه، از طریق هوش مصنوعی و اتوماسیون، Bynder سعی دارد به بازاریابان کمک کند تا ارزش محتواهای خلاقانه و سردبیری خود را بهبود بخشند. اما اهمیتی که بازاریابان از جنبه انسانی و خلاقیت انسانی در تولید محتوا قائل هستند نیز باید در نظر گرفته شود تا هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تکمیلکننده، نه جایگزین انسانها مورد استفاده قرار گیرد.
همچنین بخوانید : دانشمندان از هوش مصنوعی برای ساختن خاطرات جعلی استفاده کردند!
این خبر باز نشر از منبع بوده و دولوپرسنتر هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن نداد.
