developer-center-logo
  • خانه
  • تکنولوژی
    • موبایل
    • مهندسی نرم افزار
    • برنامه نویسی
    • کامپیوتر
    • شبکه
    • هوش مصنوعی
  • سرگرمی
    • بازی های کامپیوتری
    • فیلم و سریال
  • علمی
  • کسب و کار
    • کاریابی متخصصین نرم افزار
    • تجارت
    • شرکتها و محصولات داخلی
  • مقالات و آموزش
    • نقد و بررسی
  • انجمن ها
جامعه برنامه نویسان
  • خانه
  • تکنولوژی
    • موبایل
    • مهندسی نرم افزار
    • برنامه نویسی
    • کامپیوتر
    • شبکه
    • هوش مصنوعی
  • سرگرمی
    • بازی های کامپیوتری
    • فیلم و سریال
  • علمی
  • کسب و کار
    • کاریابی متخصصین نرم افزار
    • تجارت
    • شرکتها و محصولات داخلی
  • مقالات و آموزش
    • نقد و بررسی
  • انجمن ها
  • خانه
  • تکنولوژی
    • موبایل
    • مهندسی نرم افزار
    • برنامه نویسی
    • کامپیوتر
    • شبکه
    • هوش مصنوعی
  • سرگرمی
    • بازی های کامپیوتری
    • فیلم و سریال
  • علمی
  • کسب و کار
    • کاریابی متخصصین نرم افزار
    • تجارت
    • شرکتها و محصولات داخلی
  • مقالات و آموزش
    • نقد و بررسی
  • انجمن ها
سرگرمیمقالات و آموزشهوش مصنوعی

چرا لاستیک‌های فرمول پیش از استفاده به پتوی الکتریکی نیاز دارند ؟

برنامه نویس
20 فروردین, 1402 2 دقیقه مطالعه
75 بازدیدها
0 اظهار نظر

فرمول یک یکی از پیچیده‌ترین مسابقات اتومبیلرانی است. قوانین سفت و سخت این سری مسابقات و روند آماده سازی خودروها به راحتی می‌تواند موجب گیج شدن هرکسی شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های قوانین این مسابقات، مربوط به لاستیک‌های فرمول یک می‌شود. به بیان ساده، لاستیک های فرمول یک پیش از استفاده باید گرم شوند اما این مساله به چالش جدید تیم‌های فرمول یک تبدیل شده است.

لاستیک‌های فرمول یک از دو بخش تشکیل می‌شوند که شامل جداره بیرونی و قسمت درونی است. این دو قسمت در دماهای متفاوتی کار می‌کنند  و سطح لاستیک به دلیل تماس با زمین، گرمای بیشتری را تحمل می‌کند.

اگر از یک لاستیک فرمول یک در حالت عادی استفاده کنید، جداره بیرونی آن پس از مدت کوتاهی به دلیل گرمای زیاد متلاشی می‌شود. در نتیجه تیم‌های فرمول یک از پتو لاستیک یا گرمکن تایر استفاده می‌کنند. این ابزار به تیم‌های فرمول یک کمک می‌کند تا در جریان یک چرخه تدریجی، دمای تمامی بخش‌های لاستیک را با یکدیگر هم‌تراز کنند.

گرم کردن لاستیک به تیم‌های فرمول یک کمک می‌کند تا استفاده مفیدتری از این قطعات داشته باشند. لاستیک‌های گرم شده فشار کمتری را هنگام شروع به حرکت تحمل می‌کنند. در نتیجه هندلینگ خودرو بهتر است و لاستیک طی زمان کمتری به دمای مطلوب کارکرد می‌رسد.

اگر تیم‌های فرمول یک از پتوی تایر برای گرم کردن لاستیک استفاده نکنند، لاستیک در دورهای اولیه فشار قابل توجهی را تحمل می‌کند. حرکت در دورهای اولیه برای راننده دشوار می‌شود و علاوه برآن امکان ترکیدن ناگهانی لاستیک به دلیل تغییر دمای شدید آن وجود دارد.

تلاش‌های محیط زیستی بر علیه لاستیک‌های فرمول یک

شرکت ایتالیایی پیرلی و فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، اعتقاد دارند که استفاده از پتوهای تایر به محیط زیست آسیب می‌رساند. بنابراین آن‌ها در تلاش هستند تا این پتوها را حذف کنند و روش‌های بهتری را جایگزین آن کنند که با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته باشد. پیرلی در حال تلاش برای عرضه لاستیک‌هایی است که به پتو نیاز ندارند. این تایرها در اکثر آزمایش‌ها عملکرد موفقی نداشته‌اند اما در گرندپری بحرین، بالاخره جنبه‌های مثبت این تایرها نمایان شد. با این حال تیم‌های فرمول یک و رانندگان دید مثبتی نسبت به این تایرها ندارند.

علاوه بر مساله فروپاشی تایرها، معضل بزرگتری نیز در مورد لاستیک‌های گرم نشده وجود دارد. خودروهای فرمول یک برخلاف اتومبیل‌های عادی، فاقد سامانه ترمز ضدقفل هستند. در نتیجه اگر قدرت ترمزها بر قدرت کشش لاستیک‌ها غلبه کند، شاهد لرزش و قفل شدن لاستیک‌ها خواهیم بود، موضوعی که به سر خوردن اتومبیل منتهی می‌شود.

در نهایت این دلیل، استدلال محیط زیستی پیرلی و FIA را به طور کامل رد می‌کند. زمانی که تایرها به خوبی گرم نشده باشند، در هر زمانی امکان قفل شدن آن‌ها وجود دارد. بنابراین آمار خرابی تایر افزایش می‌یابد و خودروها به لاستیک‌های فرمول یک بیشتری نیاز دارند. در نتیجه منابع بیشتری برای تولید و عرضه لاستیک‌ها مورد نیاز است. بنابراین تا زمانی که پیرلی و فدراسیون جهانی اتومبیلرانی نتوانند ترکیبات جدیدی برای تایرها پیدا کنند، استفاده از پتو لاستیک تنها راه حل مفید، کارآمد و سازگار با محیط زیست است.

این خبر باز نشر از منبع بوده و دولوپرسنتر هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن نداد.

همچنین بخوانید : هوش مصنوعی «گوگل بارد» تعطیلی خود را اعلام کرد!

مقاله را به اشتراک بگذارید

بیا دنبالم نوشته شده توسط

برنامه نویس

علاقه بی نهایت من به مباحث وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ باعث شد که دولوپرسنتر فرصتی برای انتقال تجربیاتم به علاقمندان این حوزه باشه.

بعد
20 فروردین, 1402

نتایج تست بنچمارک گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 منتشر شد

قبلی
20 فروردین, 1402

جریمه سه میلیون دلاری مایکروسافت برای نقض تحریم های ایران

بدون نظر! اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مطالب مشابه

    به کمک فناوری وای فای و با کمک یک دانشمند ایرانی می توان همه چیزها را از پشت دیوارها دید.

    برنامه نویس
    10 مهر, 1402

    پروژکتور قابل حمل ZenBeam L2 ایسوس با باتری داخلی معرفی شد

    برنامه نویس
    9 مهر, 1402

    ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT اکنون به اینترنت دسترسی دارد

    برنامه نویس
    8 مهر, 1402

    مایکروسافت در حال آزمایش ابزار DALL-E 3 در بینگ چت است

    برنامه نویس
    8 مهر, 1402
    جامعه برنامه نویسان

    جدیدترین اخبار it و تکنولوژی ایران و جهان را از دولوپرسنتر دنبال نمایید.

    © 2022, تمامی حقوق محفوظ است.

    لینک های سریع

    • تماس با ما
    • درباره ما
    • وبلاگ

    دسته بندی ها

    • موبایل
    • کامپیوتر
    • علمی
    • کسب و کار